måndag 7 september 2009

Sötsug och vantrivsel

Jag o Johan beslutade igår att inte äta mer onyttigheter den här månaden. "Men det är ju bara den 6e" fick jag till svar när jag framlade förslaget, men det accepterades ändå :) Det blir en svår utmaning, var otroligt sugen när jag kom hem från jobbet idag, o det är då suget brukar vara som störst. Jag tyglade det dock och tog en liten promenad istället. Första gången på en vecka som jag var ute eftersom jag varit sjuk. Det gjorde lite ont i bröstet och lät som en smärre astmaattack, men det gick bra :) O det var skönt. Jag har verkligen saknat mina promenader!

Ytterligare en anledning till att komma ut är grannarna... Trodde det skulle bli bättre, men de bryr sig tydligen inte om att andra lider av att de spelar så mycket och högt. Det gör ju att jag vantrivs i mitt hem, vilket inte är särskilt kul. Längtar så efter ett hus, men det är inget jätteutbud på den fronten tyvärr. Men jag vill härifrån! Egentligen är lägenheten stor och fin och ligger bra, men jag känner mig instängd, och som sagt blir det inte bättre av all musik från grannarna.

Inga kommentarer: